Az elmúlt években Magyarországon is felpörgött az e-commerce piac: közel 15 ezer webshop működik ma hazánkban 2020-as adatok alapján. A magyarok csaknem 115 millió alkalommal vásároltak 2020-ban online áruházban. Mára azt mondhatjuk, hogy minden 10. fizikai boltra jut egy webáruház. Nem véletlen, hogy a webshopok logisztikai kiszolgálására épülő fulfillment és dropshipping vállalkozások is egyre nagyobb szeletet vághatnak maguknak az e-kereskedelmi tortából. Takács Lászlót, a Complexpress fulfillment szolgáltató munkatársát kérdeztük.
Mit is jelent pontosan a fulfillment szolgáltatás?
TL: A Complexpress csapatával egy olyan vállalkozást álmodtunk meg, ami teljes körűen le tudja venni a webáruház tulajdonosok válláról a logisztikával járó terheket. Legyen az raktározás, csomagolás, címkézés vagy házhoz szállítás, a mi szakembereink mindegyik részfeladathoz értenek. A fulfillment tulajdonképpen ezt jelenti: a webshop logisztika 100 százalékban különállóan működik az áruháztól, a mi irányításunk alatt, így az ügyfelünknek nem kell sem a csomagolóanyagok kiválasztásával, sem a kész csomagok feladásával bajlódnia.
Miben különbözik a dropshipping és a webshop logisztika?
TL: A dropshipping nagyon hasonló modell a viszonteladáshoz: a webáruház csak közvetítő a nagykereskedelem és a vásárló között. A modern dropshipping lényege, hogy a webáruháznak nem szükséges saját raktárában tárolnia a termékeket, hanem az egyenesen a nagykereskedésből indul útjára a vásárlóhoz. Webshop logisztikai szolgáltatásunk keretében saját raktárunkban tároljuk, címkézzük, csomagoljuk ügyfeleink raktárkészletét, és innen is adjuk fel a csomagokat a megrendelőnek. Így a beszerzés és a készletezés nem kikerülhető feladat, mint a dropshipping esetében.
Hogy tud különállóan működni a logisztika egy webáruháztól?
TL: A webshopos értékesítés legfontosabb része, hogy a termék gyorsan, tökéletes minőségben jusson el a vásárlóhoz. Mi azt valljuk, hogy azok tudják ezt ennyire profin csinálni, akiknek ez a szakmájuk, vagyis napi 8 órában a logisztikában dolgoznak. Emellett fontos azt is leszögezni, hogy a webshop logisztika nem működik hozzáadott érték nélkül. Mi garanciát vállalunk a visszárukezelésre és az utánvétes fizetésre is. Átláthatók vagyunk az árainkkal, valamint teljes mértékben ügyfélközpontú hozzáállás jellemzi a csapatunkat. Ha ezek megvannak, akkor kiszervezetten nagyon is jól tud működni a webáruház logisztika.