A logó egy olyan ábra, amely közvetíti – gyakorlatilag a világ – de elsősorban a potenciális ügyfelek felé, hogy a céged milyen területen mozog, milyen eszméket képvisel, és hogy mi a célja. Laikusként is lehet logót tervezni, ehhez nyújt segítséget ez a kis áttekintés, melyben megismerheted a logók 7 típusát – persze a végén nem árt, ha konzultálsz egy szakemberrel is!
- A monogram logók
A monogram logókat (Lettermarks) akkor használják, ha a cég neve túl hosszú ahhoz, hogy e
gy ilyen kis helyre bezsúfolják: ezért azokat a – legtöbbször kezdő – betűket használják fel a logó tervezésekor, melyek szerepelnek a vállalat, szervezet nevében. Így nem csak esztétikus és letisztult lesz a végeredmény, hanem a szemlélő is könnyebben meg tudja jegyezni a logót. Ebben az esetben nagyon fontos, hogy milyen betűtípussal dolgozol – hiszen az egész terv alapját a betűk adják. A kész logóba aztán beillesztheted céged teljes nevét is – azonban ha kisméretben kerül nyomtatásra a logó (pl. reklámte
rmékeken) ezt célszerű elhagyni. Példák: OTP, MOL, HP, CNN.
- A szöveglogók
Ennél a típusnál is (Wordmarks) a betűk adják a logó lelkét, azonban itt már nem rövidítéssel dolgoznak, hanem a cég/márka teljes nevével. Szintén kiemelten fontos a betűtípus, és a használt színek is – hiszen kész logón nem sok minden lesz a betűkön kívül, ezért nagy hangsúlyt kell fektetni rá ennél a típusnál is. Itt is ügyelj arra, milyen szellemiséget közvetítesz a logóval: ha a divatszakmában törnél be, válassz fantáziadús, egyedi formákat a betűket illetően, ha viszont jogi iroda nyitásán töröd a fejed, maradj a hagyományos ábrázolásnál. Példák: Google, Coca-Cola, Disnep, FedEx.
Monogramlogót vagy szöveglogót akkor használj, ha:
- céged neve túl hosszú – így a logó segítségével sokkal könnyebben lesz beazonosítható, hogy mivel foglalkozol.
- új a céged – a szöveglogó szövegét könnyű megjegyezni, így előbb marad meg az emberek fejében.
- olyan terved van ehhez, amivel jól látható módon tudod elhelyezni a logón a megtervezett betűket – viszont figyelj, hogy a végeredmény ne legyen túlzsúfolt!
A következő részben a képekből és szimbólumokból megalkotott logókról olvashatsz!