logo

Finanszírozás és Vállalkozás Magazin

  • Fvm.hu
  • Autó
  • Gazdaság
  • Életmód
  • Finanszírozás
  • Ingatlan
  • Marketing
  • Szolgáltatás
  • Tech
  • Utazás
  • Vállalatok

    Fvm.hu » Marketing » Nem mindegy, melyiket választod: a logók 7 típusa – I. rész

    Nem mindegy, melyiket választod: a logók 7 típusa – I. rész

    • Agi
    • 28 júl 2017
    • Marketing

    A logó egy olyan ábra, amely közvetíti – gyakorlatilag a világ – de elsősorban a potenciális ügyfelek felé, hogy a céged milyen területen mozog, milyen eszméket képvisel, és hogy mi a célja. Laikusként is lehet logót tervezni, ehhez nyújt segítséget ez a kis áttekintés, melyben megismerheted a logók 7 típusát – persze a végén nem árt, ha konzultálsz egy szakemberrel is!

    1. A monogram logók

    A monogram logókat (Lettermarks) akkor használják, ha a cég neve túl hosszú ahhoz, hogy e
    gy ilyen kis helyre bezsúfolják: ezért azokat a – legtöbbször kezdő – betűket használják fel a logó tervezésekor, melyek szerepelnek a vállalat, szervezet nevében. Így nem csak esztétikus és letisztult lesz a végeredmény, hanem a szemlélő is könnyebben meg tudja jegyezni a logót. Ebben az esetben nagyon fontos, hogy milyen betűtípussal dolgozol – hiszen az egész terv alapját a betűk adják. A kész logóba aztán beillesztheted céged teljes nevét is – azonban ha kisméretben kerül nyomtatásra a logó (pl. reklámte
    rmékeken) ezt célszerű elhagyni. Példák: OTP, MOL, HP, CNN.

    1. A szöveglogók

    Ennél a típusnál is (Wordmarks) a betűk adják a logó lelkét, azonban itt már nem rövidítéssel dolgoznak, hanem a cég/márka teljes nevével. Szintén kiemelten fontos a betűtípus, és a használt színek is – hiszen kész logón nem sok minden lesz a betűkön kívül, ezért nagy hangsúlyt kell fektetni rá ennél a típusnál is. Itt is ügyelj arra, milyen szellemiséget közvetítesz a logóval: ha a divatszakmában törnél be, válassz fantáziadús, egyedi formákat a betűket illetően, ha viszont jogi iroda nyitásán töröd a fejed, maradj a hagyományos ábrázolásnál. Példák: Google, Coca-Cola, Disnep, FedEx.

    Monogramlogót vagy szöveglogót akkor használj, ha:

    • céged neve túl hosszú – így a logó segítségével sokkal könnyebben lesz beazonosítható, hogy mivel foglalkozol.
    • új a céged – a szöveglogó szövegét könnyű megjegyezni, így előbb marad meg az emberek fejében.
    • olyan terved van ehhez, amivel jól látható módon tudod elhelyezni a logón a megtervezett betűket – viszont figyelj, hogy a végeredmény ne legyen túlzsúfolt!

    A következő részben a képekből és szimbólumokból megalkotott logókról olvashatsz!

    • Előző
    • Következő

Legnépszerűbb Hírek

  • Mi az a „chipsadó”?
  • Robogót milyen jogsival lehet vezetni?
  • Mikor érdemes magán fogorvoshoz menni?
  • Okos otthonok – avagy nem baj, ha úgy felejtetted a tűzhelyet
  • Nem mindegy, melyiket választod: a logók 7 típusa – I. rész
  • Levegő fertőtlenítő házilag az otthoni fellélegezésért
  • A világ 3 leghíresebb vállalata
  • Amikor a munkahely valóban csábító
  • Itt van a 2016-os nyugdíjpénztárak és hozamok listája!
  • Elon Musk – SpaceX, Tesla Motors, Hyperloop

Gazdaság

Milyen a jó munkavédelmi bakancs?.

14:43 29 márc 2023

A trágyaszórás szabályai.

18:39 09 dec 2022

Xiaomi elektromos roller javítása otthon vagy szervizben? A legtöbbször nem is kérdés!.

14:29 08 szept 2022

A webshop logisztika nem működik hozzáadott érték nélkül.

18:13 07 szept 2022

Milyen változásokra számíthatunk a magyar építőipar területén a jövőben?.

19:09 02 szept 2022
2023 Fvm.hu – Finanszírozás és Vállalkozás Magazin. Minden jog fenntartva
Designed By Themeum