A jól bevált toll-papír-Excel sok vállalat raktárában évek óta bevett megoldás a folyamatok nyilvántartására. Egyszer, bevált és működik – egészen addig, amíg egy apró hiba miatt az egész követhetetlenné válik, és dominóként dönti fel az egész csináld-magad rendszert. A 21. század modern, automatizált raktárkezelő programjai tálcán kínálják a jobbnál jobb lehetőségeket – mutatjuk, miért érdemes belevágni!
1: Összehangolt folyamatokat teremthetsz
Egy automatizált raktárkezelő program elsimítja a nehézségeket és kiegyenlíti a fölösleges kanyarokat céged folyamataiban – a beszerzéstől az eladáson át egészen a kiszállításig. Az információáramlás felgyorsul, az értékesítés eredményesebb lesz, Te pedig egyre nyugodtabban dőlhetsz hátra a nap végén.
2: Minden adat pontosan követhető lesz
Többé nem fordulhat elő, hogy egy fontos raktárív az íróasztal alá csúszik, és soha nem kerül elő: a raktárkezelő szoftverek minden egy kézben tartanak, digitális formában. Bármikor, bármelyik beszerzési vagy értékesítési jelentést lekérdezheted, így az eredmények összehangolása sokkal egyszerűbbé válik.
3: Nincs több meglepetés a készletnyilvántartásban
A vásárló lelkesen a “rendelés” gombra nyom, és várva várja a kinézett terméket – ti pedig csomag helyett visszatérítést és bocsánatkérő levelet kell, hogy küldjetek neki, mert egy készletnyilvántartási hiba miatt nem jeleztétek, hogy az adott tétel nincs raktáron. Kevés ennél bosszantóbb helyzet létezik – szerencsére, ha raktárkezelő programra váltasz, mindig darabszámra, pontosan látni fogod az aktuálisan elérhető mennyiségeket.
4: Búcsút inthetsz a készlethalmozásnak
A raktárban minden négyzetcentiméter drága: egy cég sem engedheti meg magának, hogy olyan termékek vegyék el benne a helyet, amelyekre már nincs kereslet, vagy többletet jelentenek. Ha a követhetetlen nyilvántartás helyett átadod a stafétát egy profi programnak, mindig tökéletes kiszolgálást nyújthatsz anélkül, hogy fölösleges készleteket halmoznál fel.
5: Pofonegyszerűvé válik az adminisztráció
Néhány kattintásnyi időre válthatsz számos olyan adminisztrációs feladatot, amely eddig hosszú, lélekölő órákat vett igénybe. Ha kézi pipálgatásról egy vonalkód vagy QR-kód alapú rendszerre térsz át, összehasonlíthatatlanul könnyebben igazodsz majd el az ügyintézési feladatok között. Érdemes több legyet ütni egy csapásra: ha már rendelkezel vállalatirányítási (ERP) rendszerrel, olyan raktárkezelő programot válassz, amely kompatibilis azzal.