Az adatközpontok az informatikai rendszerek egyik kulcsfontosságú részét képezik, és nagy szerepet játszanak az üzleti folyamatok zökkenőmentes működésében. A működésük azonban nagyon bonyolult és számos elemet tartalmaz, amelyek szorosan együttműködnek egymással. Ennek eredményeképpen a legkisebb probléma is leálláshoz vezethet, amely az üzleti folyamatok számára komoly következményekkel járhat. Az alábbiakban bemutatjuk az adatközpontok leállásának leggyakoribb okait.
Áramkimaradás
Mint minden IT rendszer esetében, az adatközpontoknál is az egyik leggyakoribb leállást okozó probléma az áramkimaradás. Miután ezen infrastruktúrák nagy áramfogyasztású berendezéseket tartalmaznak, így egy áramkimaradás vagy -szünet azonnali problémaforrást jelent a rendszer számára. Akár az egész adatközpontot is leállíthatják, ami komoly negatív hatással lehet a vállalkozás folyamataira.
Hűtési problémák
Az adatközpontokban a szerverek és egyéb berendezések rengeteg hőt termelnek működés közben, ezért kulcsfontosságú az optimális hűtés biztosítása. Ha a klimatizálás nem működik megfelelően, akkor a túlmelegedés által okozott problémák is könnyedén vezethetnek rendszerleálláshoz. Ezért fontos, hogy az adatközpontban a hűtési rendszer megfelelően működjön.
Tipp: a Reynolds Kft. IT hűtési berendezések szállításától a rendszer megtervezésén keresztül a kulcsrakész kivitelezésig minden részterületet lefed cégen belüli komplex megoldásaival.
Hardverproblémák
Az adatközpontokban használt hardvereknek rendszeres karbantartásra, frissítésre van szükségük – rendellenes működésük ugyanis a rendszer és a folyamatok meghibásodásához, rosszabb esetben pedig leálláshoz vezethet. Az ilyen problémák elkerülése érdekében fontos, hogy az adatközpontokban azonnal intézkedjenek, ha bármelyik hardver működésében gondok merülnének fel.
Emberi hiba
Az adatközpontokat is végső soron emberek üzemeltetik, így az emberi hibafaktor is mindig jelen van. Humán erőforrásból eredő problémák merülhetnek fel a szoftverek konfigurálása, a hálózati beállítások, a szerverek vagy a biztonsági mentések kezelése során. Ezért fontos, hogy az adatközpontokban a munkavállalók megfelelően képzettek legyenek, és hogy az üzemeltetők által végzett munka rendszeresen ellenőrizve legyen.