1939 óta a címadó mondat helytálló is, hiszen Thomas Bata ekkor vásárolta meg a Jász-Nagykun-Szolnok megyében található martfűi gyárterületet, amely később a méltán híres és közkedvelt Tisza cipő gyártásának szolgált helyszínéül.
Az akkoriban még Cikta Rt. néven ismert gyár 1942-ben kezdte meg a termelést. Bár maga a II. világháború nem volt különösebb hatással a gyártásra, utána mégis súlyos veszteségeket szenvedett el a Cikta: a gumitalpú cipők helyett kénytelen voltak átállni a fából készült talpakkal ellátott lábbelik gyártására. 1949-ben államosították a gyárat, ekkortól pedig már a ma is ismert Tisza Cipőgyár Nemzeti Vállalat néven futott.
A Tisza cipő az 1950-es, ’60-as években gyártott lábbeliket a Honvédelmi- és Belügyminisztériumnak, illetve a Munkásőrségnek is. 1971-től a gyár betört a nemzetközi piacra: a német Adidas is készítetett itt különböző modelleket, nem sokkal ezután pedig már az Egyesült Királyságban is kapható volt a Tisza cipő. Ebben az időszakban a terjeszkedés hatására további területeket hódított meg a Tisza-minőség, a vezetőség ugyanis megállapodott Amerikával, illetve több környező európai országgal is export-ügyben.
„Minden időben, Tisza cipőben.
Lehet tél, nyár, eső, vagy sár,
De én észre sem veszem,
A Tisza cipőben.
Minden időben, Tisza cipőben.” – a vállalat reklámzenéjének szövege igen népszerű volt a ’70-es években
A termelés ebben az időszakban soha nem látott méreteket öltött: több mint 10 millió pár cipőt gyártottak, melyeket a világ több pontjára exportáltak. A Tisza cipő kiváló minőségét tanúsította, hogy ’74-ben Kiváló Áru minősítést szerzett, majd két évvel később, ’76-ban a Budapesti Nemzetközi Vásáron is bezsebelte a Vásári Nagydíjat. A vállalat Magyarország legnagyobb cipőgyáraként üzemelt a ’70-es években.
Az 1990-es években a gyár – mint sok más vállalat is – nehézségekbe ütközött a rendszerváltásnak köszönhetően. A piacot uralni kezdték az importtermékek, és az olcsóbban beszerezhető, nagy újdonságnak számító nyugati lábbelik is. Így a Tisza cipő kénytelen volt átszervezni a gyártási folyamatokat, és bár még ma is kaphatóak a termékei, jelentősen szűkebb vásárolói réteghez jut el, mint 40 évvel ezelőtt.