Az első részben áttekintettük, hogy mikor érdemes monogram- és mikor érdemes szöveglogót használni, ha logót szeretnél tervezni. Következzen hát a logók további három típusa, melyekben képeket és szimbólumokat használunk!
- Az ikonikus logók
Az ikonikus logók (Pictorial marks) egyetlen piktogramból állnak – egyszerűségük miatt azonnal felkeltik a figyelmet, és könnyedén azonosíthatóak. Mivel ilyen letisztult logótípus nincs még egy, ezért igen erős benyomást kelt. Ha ezt választod a tervezésnél, figyelj arra, hogy mit sugalmaz az ábra, ami a logóra kerül, hiszen ez fogja jelképezni a céged szellemiségét! Az ikonikus logók előnye, hogy hathatsz vele az érzelmekre az átvitt jelentéseknek hála: ilyen például a Snapchat vagy a World Wildlife logója is. Példák: Apple, Twitter, McDonald’s.
- Az absztrakt logók
Az ikonikus logók és az absztrakt logók (Abstract logo marks) közötti különbség az, hogy míg előbbi már létező ábrákkal operál, addig az utóbbi teret enged a teljesen önálló szimbólumoknak is – ezért bátran használd a fantáziád, és hozz létre valami teljesen újat! Ennél a típusnál így a mértani alakzatokkal játszhatsz szabadon, és olyan jelentéssel ruházhatod fel az elkészült logót, mely illeszkedni fog céged szellemiségéhez is (Gondolj a Nike logójára: a mozgékonyságra utal a végtelenben húzódó „pipájával”.) Példák: Adidas, Pepsi, Nike, Mitsubishi.
- A „kabala” logók
Az angolul Mascots (azaz kabala) elnevezésű logótípust előszeretettel használják olyan cégek, melyek azt sugallják, hogy náluk a barátságos, családias hangulat a fő irányelv. Akkor használd ezt a típust, ha valami igazán egyedit szeretnél létrehozni! Maga a logó egy illusztrált karaktert ábrázol: azaz a cég „arcát”, csak rajzolt formában. Sokszor alkalmaznak illusztrált karaktert pl. sportcsapatok logójában (gondolj az amerikai meccseken megjelenő „élő” kabalára). Példák: KFC, Pringles, Mr. Proper.
Az említett 3 típus közül akkor válogass, ha:
- nemzetközi terjeszkedésnél nem szeretnél különösebb gondot fordítani a logófelirat lefordítására – sokszor nem is sikerülnek jól az ilyen törekvések a nyelvi sajátosságok miatt.
- szeretnél valami teljesen egyedit, jól felismerhetőt: akár még vicces is lehet a végeredmény, és a humor még logótervezésnél is jól jön!
- céljaid közé tartozik a kisgyermekes családok bizalmának elnyerése.
A következő részben a kombinált logókról és emblémákról olvashatsz!