logo

Finanszírozás és Vállalkozás Magazin

  • Fvm.hu
  • Autó
  • Gazdaság
  • Életmód
  • Finanszírozás
  • Ingatlan
  • Marketing
  • Szolgáltatás
  • Tech
  • Utazás
  • Vállalatok

    Fvm.hu » Marketing » Nem mindegy, melyiket választod: a logók 7 típusa – II. rész

    Nem mindegy, melyiket választod: a logók 7 típusa – II. rész

    • Agi
    • 10 júl 2017
    • Marketing

    Az első részben áttekintettük, hogy mikor érdemes monogram- és mikor érdemes szöveglogót használni, ha logót szeretnél tervezni. Következzen hát a logók további három típusa, melyekben képeket és szimbólumokat használunk!

    1. Az ikonikus logók

    Az ikonikus logók (Pictorial marks) egyetlen piktogramból állnak – egyszerűségük miatt azonnal felkeltik a figyelmet, és könnyedén azonosíthatóak. Mivel ilyen letisztult logótípus nincs még egy, ezért igen erős benyomást kelt. Ha ezt választod a tervezésnél, figyelj arra, hogy mit sugalmaz az ábra, ami a logóra kerül, hiszen ez fogja jelképezni a céged szellemiségét! Az ikonikus logók előnye, hogy hathatsz vele az érzelmekre az átvitt jelentéseknek hála: ilyen például a Snapchat vagy a World Wildlife logója is. Példák: Apple, Twitter, McDonald’s.

    1. Az absztrakt logók

    Az ikonikus logók és az absztrakt logók (Abstract logo marks) közötti különbség az, hogy míg előbbi már létező ábrákkal operál, addig az utóbbi teret enged a teljesen önálló szimbólumoknak is – ezért bátran használd a fantáziád, és hozz létre valami teljesen újat! Ennél a típusnál így a mértani alakzatokkal játszhatsz szabadon, és olyan jelentéssel ruházhatod fel az elkészült logót, mely illeszkedni fog céged szellemiségéhez is (Gondolj a Nike logójára: a mozgékonyságra utal a végtelenben húzódó „pipájával”.) Példák: Adidas, Pepsi, Nike, Mitsubishi.

    1. A „kabala” logók

    Az angolul Mascots (azaz kabala) elnevezésű logótípust előszeretettel használják olyan cégek, melyek azt sugallják, hogy náluk a barátságos, családias hangulat a fő irányelv. Akkor használd ezt a típust, ha valami igazán egyedit szeretnél létrehozni! Maga a logó egy illusztrált karaktert ábrázol: azaz a cég „arcát”, csak rajzolt formában. Sokszor alkalmaznak illusztrált karaktert pl. sportcsapatok logójában (gondolj az amerikai meccseken megjelenő „élő” kabalára). Példák: KFC, Pringles, Mr. Proper.

    Az említett 3 típus közül akkor válogass, ha:

    • nemzetközi terjeszkedésnél nem szeretnél különösebb gondot fordítani a logófelirat lefordítására – sokszor nem is sikerülnek jól az ilyen törekvések a nyelvi sajátosságok miatt.
    • szeretnél valami teljesen egyedit, jól felismerhetőt: akár még vicces is lehet a végeredmény, és a humor még logótervezésnél is jól jön!
    • céljaid közé tartozik a kisgyermekes családok bizalmának elnyerése.

    A következő részben a kombinált logókról és emblémákról olvashatsz!

    • Előző
    • Következő

Legnépszerűbb Hírek

  • Mi az a „chipsadó”?
  • Robogót milyen jogsival lehet vezetni?
  • Mikor érdemes magán fogorvoshoz menni?
  • Okos otthonok – avagy nem baj, ha úgy felejtetted a tűzhelyet
  • Nem mindegy, melyiket választod: a logók 7 típusa – I. rész
  • Levegő fertőtlenítő házilag az otthoni fellélegezésért
  • A világ 3 leghíresebb vállalata
  • Amikor a munkahely valóban csábító
  • Itt van a 2016-os nyugdíjpénztárak és hozamok listája!
  • Elon Musk – SpaceX, Tesla Motors, Hyperloop

Gazdaság

Milyen a jó munkavédelmi bakancs?.

14:43 29 márc 2023

A trágyaszórás szabályai.

18:39 09 dec 2022

Xiaomi elektromos roller javítása otthon vagy szervizben? A legtöbbször nem is kérdés!.

14:29 08 szept 2022

A webshop logisztika nem működik hozzáadott érték nélkül.

18:13 07 szept 2022

Milyen változásokra számíthatunk a magyar építőipar területén a jövőben?.

19:09 02 szept 2022
2023 Fvm.hu – Finanszírozás és Vállalkozás Magazin. Minden jog fenntartva
Designed By Themeum